Advertising – reklama v pokeru

Advertising/advertise (reklamování/reklama, inzerce) patří mezi pokročilé strategie bluffování. Tuto techniku proto rozhodně nedoporučuji zkoušet hráčům, kteří nemají s pokerem ještě tolik zkušeností.

Co je advertising?

Jedná se o velmi agresivní způsob hry s nízkými karetními kombinacemi, které běžně nehrajete. Advertising má vyprovokovat vaše soupeře k tomu, aby začali více sázet, ve snaze odhalit a „potrestat“ vaše bluffy. Cílem dobře zahraného advertisingu je tedy připravení si podmínek ke hře, kde vám soupeři odevzdají velké množství žetonů. Jedná se tak o typ dlouhodobější pasti vyžadující dobře načasované zahrání několika her.

Jak již bylo řečeno, u advertisingu hrajete karetní kombinace, které byste normálně nehráli. Jedná se zejména o nízké páry (dejme tomu od 2,2 do 6,6) a nízké spojené karty v barvě nebo mimo barvu (například 4,5). Tyto nízké kombinace jsou pro tento způsob hry nejlepší. Většinou hráčů jsou považovány za „nevýherní“, a proto často skládané kombinace. Pokud však ale s těmito kartami dobře trefíte flop, můžete mít rázem trojičku nebo postupku či flush.

Advertising si vyžaduje velmi agresivní styl hry, kde od začátku vysoce sázíte a vysoce navyšujete sázky soupeřů z jakékoliv pozice. Ať už jste under the gun nebo sedíte na buttonu, naložte pořádně své žetony do banku. Pokud hru vyhrajete a nemusíte ukazovat karty, seberte vyhrané žetony a karty složte facedown, což vám umožní v tomto agresivním stylu hry se slabými kartami dále pokračovat.

Nedílnou součástí advertisingu je odhalení vašich slabých karet. Věřte, že pokud třikrát či čtyřikrát v krátké době za sebou donutíte vysokými sázkami soupeře složit dobré karetní kombinace, budou si velmi přát vás nachytat, jak bluffujete. Až nastane okamžik, kdy po riveru budete muset otočit své slabé karty, klidně svůj bluff silácky okomentujte stylem „Na vás 3,3 většinou stačí.“ Nejlepší, pokud uslyšíte odezvu typu „Co? On navyšoval po tomhle flopu 10BB s dvojičkou trojek? Se musel zbláznit!“

Tohle je stav, který přesně potřebujete. Sice jste prohráli větší počet žetonů, ale nyní byste se měli připravit na výhru či výhry, které vám tuto ztrátu vynahradí. Nehledě k tomu, že nějaké žetony jste již vyhráli v předešlých hrách, kde jste s obdobnou kombinací nemuseli ukazovat karty. Většina soupeřů tak bude rozhozena z vašeho stylu hry. V předešlých hrách skládali kolikrát dobré karty před vašimi vysokými sázkami a nyní se ukázalo, že jste zřejmě dost bluffovali.

Další postup je velmi jednoduchý. Opět vysoce sázejte a navyšujte sázky soupeřů. Nyní však jen a pouze, když si budete jisti sílou svých karet a sestavené kombinace. Hrajte tedy pouze s nejlepšími deseti, maximálně patnácti, kombinacemi. Soupeři by měli být mnohem více ochotni dorovnávat a navyšovat vaše sázky v domnění, že opět bluffujete. Bluff však neodhalí, naopak přijdou o vysoký počet žetonů.

U advertisingu je důležité, abyste jej hráli u stolu s lidmi, se kterými budete hrát delší dobu. Pokud nasadíte advertising pět kol před dohodnutým koncem cash game, sotva se vám podaří dohrát advertising do úspěšného konce. Dobrým okamžikem nasazení advertisingu je zhruba po první třetině odhadovaného či domluveného herního času. Již jste měli dostatek času na vytvoření obrázku současné herní situace u stolu a zároveň máte dostatek času na rozvinutí advertisingu a jeho následného uplatnění ve vaší hře.

Advertising bych doporučoval hrát zejména s lidmi, se kterými nehrajete poprvé (většinou domácí hry). Do jisté míry znáte jejich hru, jejich chování a dokážete si lépe představit jejich reakce na váš styl hry.

Poslední rada k advertisingu je, abyste jej neaplikovali příliš často. Jednou či dvakrát za celou session je více než dost. Měli byste se na nějakou dobu uchýlit spíše k tight stylu hraní a nedovolit soupeřům, vzít si jejich žetony nazpět.